מושגים מעולם השיווק וקידום עסקים ברשת (פוסט מתעדכן)
אנשי מקצוע יש להם דרך לבטא את עצמם ומה שהם עושים בקיצורי דרך, כשמגיעים למגע עם המדיה
הדיגיטלית כדאי להבין את קיצורי הדרך כדי למצוא את דרככם במדיה, צלילה לתוך הדיגיטל: הבנת המונחים והמושגים המרכזיים
מבוא נבוכים בקיצורי הרשת
פייסבוק FB – Facebook -
אינסטגרם Instagram - - IG
לינקדין LI - LinkedIn
יוטיובYT – YouTube-
הודעה פרטית וישירה בין שני אנשים – Direct Message – DM עריכה של הודעת טוויטר - Modified Message – MT הודעה פרטית – Private Message - PM שיתוף ציוץ – ReTweet – RT
במרחב העסקי - B2B "עסק לעסק" עסקים שמוכרים לעסקים אחרים
לעומת זאת B2C "עסק ללקוח" עסקים שמוכרים ללקוחות פרטיים
מערכת הפרסום בפייסבוק נותנת את האפשרות לכל אחד עסק קטן כגדול
לפרסם את עצמו במודעות פרסומת ולהגיע לקהל רחב.
השימוש במערכת לא מסובכת אומנם אך צריך להבין את הדרך לעשות זאת על מנת לא לשים כספים על קרן הצבי.
חשיפה אורגנית – חשיפת פוסטים וסטורי ע"י פייסבוק (ללא תשלום) , פחות מ-10% לבעלי 2000+ עוקבים, ובין 1-2% בדפים עם עשרות ומאות אלפי עוקבים
פייסבוק מנהל המודעות
אדס מנג'ר – מנהל המודעות של פייסבוק. המקום בו קובעים את כל מערכת הפרסום בפייסבוק וקבלת סטטיסטיקות על הפרסום שכבר רץ במערכת.
קמפיין הוא המטרה של השיווק – בפייסבוק יש לפחות 17 יעדים שונים להגדרה בפרסום, כל סוג קמפיין מאפיינים ייחודיים משלו. בחירה ביעד הקמפיין בפייסבוק הולכת יד ביד עם המטרה השיווקית שאנחנו רוצים להשיג.
אדס סט – סדרת מודעות – כל קמפיין בנוי מסדרת מודעות, הבחירה בסוג המודעה, בקהל יעד, מיקום המודעה, תקציב ותזמון המודעות.
טרגוט - מיקוד קהל היעד בהתאם לתחומי עניין, לדוגמא: גיל, התנהגויות, תחומי תעסוקה ועוד.
מודעה – לאחר שכל הפרמטרים מוכנים, מתחילים להיכן את המודעה עצמה – אם סרטון וידאו, קרוסלה, תמונה אחת ואז אפשר לבחור ליצור כמה מודעות במקביל.
רימרקטינג – פרסום חוזר לכל מי שהיה מעורב במודעה ו/או באתר. צפה בווידאו, עשה לייק, השאיר תגובה או שנכנס לדף נחיתה.
פיקסל - Pixel
הפיקסל הוא סקריפט שמוטבע באתר, עוקב ושולח את הנתונים למערכת הפרסום, ומשמשבהתאם לתוצאות למיקוד הפרסום של העסק
גוגל אדס – פרסום במנוע חיפוש הוא אחת הדרכים המדויקות והאפקטיביות ביותר להגיע ישירות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי.
נעיצות (פינים) Pin + Interest – מערכת הדיגיטלית פינטרסט, פועלת כרשת חברתית ויזואלית. ע"י נעיצות (הפינים), על לוחות על פי תחומי עניין שונים, אלו ניתן לנעוץ את אותן סיכות.
פרסום ממומן - בכללי
ליד - כל אדם אנונימי (גולש) שעל ידי מסירת הפרטים שלו לעסק שלכם הופך להיות לקוח פוטנציאלי
המרה - כל פעולה שרצינו שאדם אנונימי (גולש) יבצע והוא ביצע זאת המרה, לדוגמא: השארת פרטים, קניה, הורדת מדריך דיגיטלי, שיחת טלפון ועוד.
Comments